Udostępnij

Dodge Charger 6.4L Daytona

od 950 

4,6s do 100 km/h

492 KM / 670 Nm

6.4L V8 HEMI

8 biegowa Automatyczna

RWD ze szperą

Benzyna Pb95

Dodatkowy km ponad limit
– na etapie podpisania umowy: 2,70 brutto / km
– przy rozliczeniu na koniec najmu: 3,70 brutto / km

Opis

Wyposażenie:

Prezentowany Dodge Charger 6.4L Daytona charakteryzuje się poniższymi atutami:
– legendarny silnik 6.4L V8 HEMI o mocy 492 KM i 670 Nm,
– szybka, automatyczna skrzynia 8hp z łopatkami,
– napęd RWD z mechaniczną szperą,
– wersja specjalna „Daytona”,
– sportowe kolektory wydechowe,
– ⁠aktywne zawieszenie MAGNERIDE,
– zdalne odpalanie samochodu z kluczyka,
– sportowy dolot powietrza MOPAR,
– tryby jazdy: komfortowy, sportowy i torowy,
– wentylowane i podgrzewane siedzenia, podgrzewana kierownica,
– topowe nagłośnienie ALPINE,
– Apple Carplay i Android Auto,

Historia:

Dodge Charger Daytona to jeden z najbardziej ikonicznych i wyjątkowych modeli w historii amerykańskiej motoryzacji. Jego debiut miał miejsce w 1969 roku, a nazwa „Daytona” odnosi się do słynnego toru wyścigowego Daytona International Speedway na Florydzie. Model ten został zaprojektowany z myślą o dominacji w wyścigach NASCAR, co znacząco wpłynęło na jego specyfikację techniczną oraz wygląd zewnętrzny.

Pierwsza generacja Dodge Chargera Daytona wyróżniała się aerodynamicznym kształtem nadwozia, w tym przede wszystkim dużym tylnym spojlerem oraz wydłużonym, stożkowatym nosem. Te modyfikacje miały na celu poprawę aerodynamiki i stabilności przy wysokich prędkościach, co było kluczowe w rywalizacji podczas wyścigów. Pod maską znajdował się legendarny V8 HEMI o pojemności 7.0L, który generował około 425 KM i moment obrotowy rzędu 664 Nm. Alternatywnie dostępny był również silnik V8 440 Magnum o pojemności 7.2L, oferujący moc 375 KM i moment obrotowy około 650 Nm.

Wersja Daytona oferowała również różnorodne opcje skrzyń biegów. Najbardziej popularną była 4-biegowa manualna skrzynia biegów, która pozwalała kierowcom w pełni wykorzystać potencjał mocnych silników. Dla tych, którzy preferowali wygodę, dostępna była również 3-biegowa automatyczna skrzynia TorqueFlite, która łączyła doskonałe osiągi z wygodą w codziennym użytkowaniu.

Dodge Charger Daytona z rocznika 1969 był nie tylko wyjątkowy ze względu na swoje osiągi, ale także ze względu na jego limitowaną produkcję. Powstało zaledwie 503 egzemplarzy tego modelu, co czyni go dziś jednym z najbardziej poszukiwanych klasyków amerykańskiej motoryzacji. Jego osiągi na torze były imponujące – model ten jako pierwszy przekroczył barierę 200 mil na godzinę (około 322 km/h) na torze NASCAR, co było znaczącym osiągnięciem i dowodem na skuteczność jego aerodynamicznych modyfikacji.

Kolejne generacje Chargera w wersji Daytona pojawiły się w późniejszych latach w 2006 roku. Dodge Charger Daytona z 2006 roku został wyposażony w silnik 5.7L V8 HEMI, generujący moc 355 KM i moment obrotowy 530 Nm. Była to wersja inspirowana oryginalnym modelem, z charakterystycznymi detalami stylistycznymi, takimi jak unikalne malowania i oznaczenia „Daytona”. W tym przypadku, skrzynia biegów to był 5-biegowy automat, co zapewniało przyjemny komfort jazdy.

W 2017 roku Dodge ponownie wprowadził wersję Daytona, tym razem opartą na Chargerze 392 SRT. Ten model posiadał silnik V8 o pojemności 6.4L, generujący imponujące 492 KM i moment obrotowy 670 Nm. Była to najmocniejsza Daytona od czasów oryginalnego modelu z 1969 roku. Wersja ta oferowała nowoczesne technologie, lepsze osiągi oraz liczne modyfikacje mechaniczne, które czyniły ją nie tylko szybszą, ale również bardziej komfortową.

Dodge Charger Daytona, niezależnie od generacji, zawsze był symbolem mocy i wyścigowej dominacji. Jego unikalne cechy, takie jak wyjątkowa aerodynamika, potężne silniki i agresywny wygląd, przyczyniły się do jego statusu ikony motoryzacji. Dziedzictwo tego modelu trwa do dziś, przypominając o złotej erze amerykańskich muscle carów i ich triumfach na torach wyścigowych.

 

Miasto Dostępność
Warszawa Podstawienie
Kraków Podstawienie
Katowice Dostępny
Nowy Sącz Podstawienie
Rzeszów Podstawienie
Częstochowa Podstawienie
Gliwice Podstawienie

1 opinia dla Dodge Charger 6.4L Daytona

  1. Damian Badzioch

    Autko jest super
    Pięknie się prezentuje ja podjeździe ładnie mruczy ale jeśli trzeba to mocno ryknie
    Paliwożerne ale też jak trzeba mało sobie pali (trasa około 70km na tempomacie przy 80km/h spalanie 9L) więc jak na takie auto to jest dobrze
    Polecam się zapoznać bo ciekawy pojazd

Dodaj opinię