Avada Car Dealer News

Gdy słońce w pełni króluje na niebie, a dni stają się coraz dłuższe, motoryzacyjne marzenia wielu entuzjastów kierują się ku jednemu celowi: poczuciu absolutnej wolności, jaką oferuje jazda z otwartym dachem. Luksusowe kabriolety to jednak coś więcej niż tylko brak dachu – to jeżdżące dzieła sztuki, manifestacja stylu, inżynieryjnego kunsztu i bezkompromisowego komfortu. Są obietnicą niezapomnianych chwil, gdzie każda podróż staje się celebracją. Prezentujemy rozszerzone i starannie wyselekcjonowane zestawienie dziesięciu najbardziej pożądanych kabrioletów, które idealnie sprawdzą się podczas letnich eskapad, łącząc oszałamiające osiągi z najwyższym poziomem elegancji i rzemiosła.

1. Bentley Continental GT Convertible

Absolutny szczyt luksusu i komfortu w stylu Grand Tourer

Bentley Continental GTC od lat stanowi niedościgniony wzorzec w kategorii luksusowych Grand Tourerów w wersji cabrio. To samochód, który nie krzyczy o swojej mocy, lecz szepcze o statusie i wyrafinowaniu. Już sama sylwetka, z długą maską, muskularnymi tylnymi nadkolami i charakterystycznymi, kryształowymi reflektorami LED Matrix, jest obietnicą niezwykłych doznań. Wnętrze to prawdziwy azyl, sanktuarium luksusu, gdzie każdy detal świadczy o mistrzostwie rzemieślników z Crewe. Od ręcznie szytej, pikowanej skóry w charakterystyczny wzór „diamond-in-diamond”, przez forniry z rzadkich gatunków drewna, polerowane na wysoki połysk, aż po chłodne w dotyku, metalowe przełączniki – wszystko jest tu perfekcyjne. Unikalnym elementem jest obrotowy wyświetlacz Bentleya (Bentley Rotating Display), który pozwala jednym przyciskiem zmienić 12,3-calowy ekran dotykowy w panel z trzema klasycznymi, analogowymi zegarami lub w gładką taflę forniru, idealnie dopasowaną do reszty deski rozdzielczej.

Pod maską drzemie potężny silnik – do wyboru turbodoładowane 4.0 V8 (550 KM) lub majestatyczny 6.0 W12 (659 KM), który zapewnia absolutnie płynne, a zarazem lawinowe przyspieszenie (0-100 km/h w ok. 3,7 sekundy). Mimo miękkiego, czterowarstwowego dachu, który składa się bezszelestnie w 19 sekund przy prędkości do 50 km/h, wnętrze jest doskonale wyciszone, pozwalając na swobodną rozmowę nawet przy autostradowych prędkościach. Podróż uprzyjemnia zaawansowane pneumatyczne zawieszenie z systemem Bentley Dynamic Ride, który aktywnie przeciwdziała przechyłom nadwozia, sprawiając, że Continental GTC zdaje się unosić nad nierównościami drogi. To idealny towarzysz zarówno na weekendowy wypad na Lazurowe Wybrzeże, jak i na spokojną przejażdżkę po krętych, wiejskich drogach.

  • Silnik: 4.0 V8 (550 KM) lub 6.0 W12 (659 KM)
  • Cena: od ok. 250 000 EUR (ok. 1,1 mln zł)
  • Idealny dla: Tych, którzy cenią sobie niezrównany komfort, prestiż i potężne, ale dystyngowane osiągi, oczekując od samochodu bycia mobilną oazą luksusu.

2. Rolls-Royce Spectre Drophead (przewidywany)

Elektryczna rewolucja w ciszy i majestacie ultra-luksusu

Rolls-Royce od zawsze był synonimem motoryzacyjnego Olimpu, a Spectre – jego pierwszy w pełni elektryczny model – otworzył zupełnie nowy rozdział w historii marki. Choć oficjalnie jeszcze nie zaprezentowany, przewidywany Spectre w wersji z otwartym dachem, prawdopodobnie nazwany Drophead, ma zredefiniować pojęcie luksusowego kabrioletu. Jego misją będzie spotęgowanie doznań, które marka nazywa „magic carpet ride” (jazdą na latającym dywanie). Brak silnika spalinowego oznacza absolutną, niemal eteryczną ciszę i bezwibracyjną jazdę, co w kabriolecie pozwoli na jeszcze głębsze połączenie z otoczeniem – szumem wiatru, zapachem letniego deszczu czy śpiewem ptaków.

Oczekuje się, że Drophead zachowa spektakularny, monumentalny design Spectre, inspirowany nowoczesnymi jachtami, z charakterystycznym, podświetlanym grillem Pantheon i smukłą sylwetką fastback. We wnętrzu, oprócz nieograniczonych możliwości personalizacji w ramach programu Bespoke, możemy spodziewać się rozwinięcia koncepcji „gwieździstego nieba”. Poza słynną podsufitką Starlight Headliner, tysiące punktów świetlnych mogą pojawić się również na panelach drzwi (Starlight Doors), tworząc magiczną, otulającą atmosferę po zmroku. To będzie najbardziej wyrafinowany i spokojny sposób na cieszenie się latem, prawdziwy technologiczny klejnot opakowany w tradycyjne, brytyjskie rzemiosło.

  • Silnik: Elektryczny (szac. ponad 580 KM)
  • Cena: Prognozowana powyżej 400 000 EUR (ok. 1,7 mln zł)
  • Idealny dla: Wizjonerów i pionierów, którzy pragną absolutnej ciszy, najnowszych technologii i najwyższego statusu, celebrując luksus w jego najczystszej, najbardziej nowoczesnej formie.

3. Ferrari Roma Spider

Włoska „La Dolce Vita” w sportowym wydaniu z nutą retro

Ferrari Roma Spider to hołd dla beztroskiego stylu życia Rzymu lat 50. i 60., ale ubrany w najnowocześniejszą technologię. Zastępując model Portofino M, Roma Spider stanowi powrót do klasycznego, materiałowego dachu, który nie tylko wygląda bardziej elegancko, ale jest też lżejszy i składa się w zaledwie 13,5 sekundy. Design, autorstwa Flavio Manzoniego, jest czysty i ponadczasowy, pozbawiony zbędnych przetłoczeń. Nawiązuje do legendarnych modeli GT, jak 250 GT Berlinetta Lusso, tworząc sylwetkę, która jest jednocześnie nowoczesna i nostalgiczna.

Pod długą, zmysłową maską pracuje wielokrotnie nagradzany silnik 3.9 V8 z płaskim wałem korbowym i podwójnym turbodoładowaniem, generujący 620 KM. Zapewnia on oszałamiające osiągi (0-100 km/h w 3,4 s) przy akompaniamencie uzależniającej, operowej ścieżki dźwiękowej, która jest kluczowym elementem doznań z jazdy Ferrari. Wnętrze to koncepcja „dual cockpit”, tworząca oddzielne strefy dla kierowcy i pasażera, otulone najwyższej jakości skórą Poltrona Frau i włóknem węglowym. Cyfrowy kokpit zorientowany jest na kierowcę, a słynne „Manettino” na kierownicy pozwala błyskawicznie zmieniać charakter samochodu, od komfortowego GT po bestię gotową na tor. Roma Spider to idealne połączenie elegancji, osiągów i włoskiej pasji, które sprawia, że każda przejażdżka staje się wyjątkowym wydarzeniem.

  • Silnik: 3.9 V8 Twin-Turbo (620 KM)
  • Cena: od ok. 242 000 EUR (ok. 1,03 mln zł)
  • Idealny dla: Kierowców kochających sportowe emocje, włoski design i uzależniający dźwięk wysokoobrotowego silnika, którzy postrzegają samochód jako formę sztuki użytkowej.

4. Aston Martin DB12 Volante

Narodziny kategorii „Super Tourer”: więcej mocy, więcej luksusu

Aston Martin odważnie zerwał z tradycją, określając DB12 nie jako Grand Tourer, a „Super Tourer”. To nie jest tylko chwyt marketingowy – to deklaracja znacznie bardziej sportowego charakteru, precyzji prowadzenia i mocy w porównaniu do poprzednika, DB11. Wersja Volante (w nomenklaturze Astona oznaczająca kabriolet) łączy tę nową, ostrzejszą dynamikę z ponadczasową elegancją otwartego nadwozia. Sercem samochodu jest 4-litrowy silnik V8 dostarczany przez AMG, ale gruntownie zmodyfikowany przez inżynierów Astona – z większymi turbosprężarkami i ulepszonym chłodzeniem – by dostarczać aż 680 KM. To pozwala na sprint do „setki” w zaledwie 3,7 sekundy i osiągnięcie prędkości maksymalnej 325 km/h.

Największą rewolucję przeszło jednak wnętrze, które było piętą achillesową poprzednika. DB12 Volante oferuje w pełni nowoczesny, autorski system infotainment z ekranem dotykowym, który jest szybki i intuicyjny, a jednocześnie zachowano fizyczne przyciski do najważniejszych funkcji. Całość otulona jest najwyższej jakości skórą Bridge of Weir i Alcantarą, zachowując typowo brytyjski, rzemieślniczy charakter. Ośmiowarstwowy dach składa się w 14 sekund i zapewnia doskonałą izolację, a jego niski profil po złożeniu podkreśla piękną linię samochodu. DB12 Volante to idealny wybór dla tych, którzy od Bentleya oczekują więcej sportu, a od Ferrari więcej codziennej elegancji.

  • Silnik: 4.0 V8 Twin-Turbo (680 KM)
  • Cena: od ok. 250 000 EUR (ok. 1,1 mln zł)
  • Idealny dla: Koneserów brytyjskiej motoryzacji, którzy szukają idealnego balansu między brutalnymi osiągami supersamochodu a luksusowym komfortem i stylem na długie dystanse.

 5. Porsche 911 Turbo S Cabriolet

Inżynieryjna perfekcja jako codzienny supersamochód bez dachu

Porsche 911 Turbo S to ikona, legenda precyzji i osiągów, która od dekad jest punktem odniesienia dla wszystkich samochodów sportowych. W wersji Cabriolet oferuje te same, zapierające dech w piersiach doznania, dodając do nich niemal nieograniczoną przestrzeń nad głową i intensywność doznań. Sercem tej maszyny jest 3,7-litrowy, sześciocylindrowy silnik typu bokser z podwójnym turbodoładowaniem, generujący 650 KM i 800 Nm momentu obrotowego. W połączeniu z genialną, 8-biegową skrzynią PDK i zaawansowanym napędem na wszystkie koła, katapultuje on auto od 0 do 100 km/h w zaledwie 2,8 sekundy. To osiągi zarezerwowane dla hipersamochodów, dostępne w formie, która jest zaskakująco łatwa do opanowania.

Mimo tak ekstremalnych możliwości, 911 Turbo S pozostaje niezwykle praktycznym i komfortowym samochodem na co dzień. Jego wielowarstwowy, materiałowy dach ze zintegrowanymi elementami magnezowymi tworzy gładką linię coupe, gdy jest zamknięty, i zapewnia doskonałą izolację akustyczną oraz termiczną. Standardem są takie technologie jak skrętna tylna oś, adaptacyjne zawieszenie PASM i ceramiczne hamulce, które sprawiają, że samochód prowadzi się jak przyklejony do drogi. Wnętrze to przykład niemieckiej ergonomii i najwyższej jakości materiałów, z możliwością niemal nieskończonej personalizacji. To motoryzacyjny scyzoryk szwajcarski – narzędzie doskonałe do każdego zadania, od codziennych dojazdów po atakowanie rekordów na torze.

  • Silnik: 3.7 Boxer Twin-Turbo (650 KM)
  • Cena: od 1 442 000 PLN
  • Idealny dla: Entuzjastów technologii i najwyższych, użytecznych osiągów, którzy chcą mieć jeden supersamochód na każdą okazję, bez żadnych kompromisów.

6. Mercedes-AMG SL 63

Wielki powrót ikony w najbardziej zaawansowanym technologicznie wydaniu

Mercedes SL to model-legenda, który w swojej ponad 70-letniej historii definiował pojęcie luksusowego roadstera. Najnowsza generacja, oznaczona kodem R232, po raz pierwszy w całości została opracowana przez sportową dywizję AMG, co oznacza wyraźny powrót do sportowych korzeni. Model SL 63, z ręcznie składanym, 4-litrowym silnikiem V8 biturbo o mocy 585 KM, łączy brutalną siłę z luksusowym charakterem i najnowocześniejszymi technologiami. Nowością jest powrót do klasycznego, materiałowego dachu (który jest lżejszy i obniża środek ciężkości) oraz układu siedzeń 2+2, co zwiększa jego praktyczność.

Wnętrze, nazwane „hyperanalog”, łączy tradycyjny luksus z cyfrowym światem. Dominującym elementem jest ogromny, regulowany elektrycznie w zakresie od 12 do 32 stopni ekran systemu MBUX, co pozwala unikać odblasków słońca podczas jazdy bez dachu. Kluczowym elementem na chłodniejsze letnie wieczory jest system AIRSCARF, czyli nawiew ciepłego powietrza na kark z zagłówków foteli, oraz opcjonalny system ogrzewania przestrzeni na nogi. W połączeniu z podgrzewanymi fotelami i kierownicą, pozwala to na komfortowe podróżowanie z otwartym dachem nawet w mniej idealnych warunkach pogodowych. To prawdziwy pokaz siły technologicznej Mercedesa, opakowany w piękne, muskularne nadwozie.

  • Silnik: 4.0 V8 Biturbo (585 KM)
  • Cena: od ok. 950 000 PLN (wersja SL 63 S E Performance od 1 115 500 PLN)
  • Idealny dla: Fanów marki Mercedes, którzy poszukują nowoczesnego, naszpikowanego technologią i bardzo szybkiego roadstera, który równie dobrze czuje się na bulwarze, co na górskiej przełęczy.

Tego mercedesa może wynająć zarówno krótkoterminowo jak i w opcji długoterminowej tutaj: Mercedes SL wynajem

7. Maserati GranCabrio

Włoska opera na kołach dla czterech osób

Nowe Maserati GranCabrio, bazujące na zjawiskowym coupe GranTurismo, to powrót włoskiej marki do segmentu luksusowych, czteroosobowych kabrioletów. To samochód, który stawia na styl, emocje i charyzmatyczne brzmienie. W topowej wersji Trofeo napędza go innowacyjny, 3-litrowy silnik V6 „Nettuno” z technologią podwójnego zapłonu, wywodzący się wprost z supersamochodu MC20. Jednostka ta generuje 550 KM i gwarantuje wspaniałe osiągi (0-100 km/h w 3,6 s), a jej dźwięk, choć to „tylko” V6, został precyzyjnie nastrojony, by dostarczać typowo włoskich, operowych doznań.

GranCabrio zostało zaprojektowane z myślą o komforcie czterech dorosłych osób, oferując jedno z najbardziej przestronnych wnętrz w swojej klasie. Luksusowa kabina, wykończona skórą i Alcantarą, wyposażona jest w nowoczesny system multimedialny i cyfrowe zegary, ale to detale, jak charakterystyczny zegar na desce rozdzielczej czy logo trójzębu na zagłówkach, tworzą unikalną atmosferę. Materiałowy dach składa się szybko i cicho, a inżynierowie zadbali o rozwiązania minimalizujące turbulencje w kabinie podczas jazdy z otwartym dachem, w tym standardowy „wiatrołap”. GranCabrio to propozycja dla tych, którzy chcą podróżować w wielkim stylu i dzielić się letnimi przejażdżkami z rodziną lub przyjaciółmi, nie rezygnując z emocji i prestiżu.

  • Silnik: 3.0 V6 „Nettuno” (550 KM)
  • Cena: od ok. 231 000 EUR (ok. 985 000 zł)
  • Idealny dla: Osób ceniących włoski design, duszę i dźwięk silnika, które szukają praktycznego, ale jednocześnie ekscytującego i pięknego kabrioletu dla czterech osób.

8. BMW M8 Competition Cabrio

Bawarska precyzja, potęga i technologia w otwartym wydaniu

BMW M8 Competition w wersji Cabrio to flagowy okręt dywizji M i najbardziej ekstremalna propozycja z otwartym dachem od bawarskiego producenta. To samochód, który łączy luksus dużej serii 8 z osiągami godnymi toru wyścigowego. Pod rzeźbioną maską pracuje potężny silnik V8 o pojemności 4.4 litra z technologią M TwinPower Turbo, generujący aż 625 KM i 750 Nm momentu obrotowego. W połączeniu z superszybką skrzynią M Steptronic i zaawansowanym napędem M xDrive, pozwala on na osiągnięcie 100 km/h w zaledwie 3,3 sekundy. Co istotne, napęd M xDrive oferuje tryb 2WD, który przenosi całą moc na tylne koła, zamieniając to precyzyjne narzędzie w maszynę do driftu dla odważnych.

Mimo swojego sportowego rodowodu, M8 Cabrio nie zapomina o komforcie. Adaptacyjne zawieszenie M pozwala na wybór między komfortowym pochłanianiem nierówności a torową sztywnością. Wnętrze to pokaz możliwości BMW – najwyższej jakości skóra Merino, aplikacje z włókna węglowego i szkła „CraftedClarity” na dźwigni zmiany biegów. Wielowarstwowy dach materiałowy składa się w 15 sekund i zapewnia doskonałe wyciszenie. To samochód o dwóch twarzach: z jednej strony luksusowy i komfortowy połykacz autostrad, z drugiej – niewiarygodnie szybka i precyzyjna maszyna, która tylko czeka na krętą drogę.

  • Silnik: 4.4 V8 M TwinPower Turbo (625 KM)
  • Cena: od ok. 950 000 PLN
  • Idealny dla: Kierowców, dla których priorytetem są właściwości jezdne, precyzja prowadzenia i technologiczne zaawansowanie, oczekujących od samochodu maksymalnej wszechstronności.

9. Lexus LC 500 Convertible

Japońskie rzemiosło, niezawodność i ostatni ryk wolnossącego V8

W dobie wszechobecnego downsizingu i turbodoładowania, Lexus LC 500 Convertible jest jak powiew świeżości i list miłosny do klasycznej motoryzacji. Pod jego zjawiskowo wyrzeźbioną, futurystyczną maską pracuje klejnot – wolnossący, pięciolitrowy silnik V8 o mocy 464 KM. Może nie oferuje on osiągów na miarę doładowanej konkurencji z Niemiec czy Włoch (0-100 km/h w ok. 5 sekund), ale odwdzięcza się czymś znacznie cenniejszym: natychmiastową reakcją na gaz, liniowym oddawaniem mocy i absolutnie fantastycznym, naturalnym brzmieniem, które przechodzi od basowego bulgotu do operowego crescendo przy 7300 obr./min.

LC 500 to motoryzacyjne dzieło sztuki. Jakość wykonania wnętrza, inspirowanego japońską filozofią gościnności Omotenashi, jest na najwyższym, niemal rzemieślniczym poziomie. Każdy szew, każdy materiał, od skóry L-aniline po magnezowe łopatki zmiany biegów, jest perfekcyjny w dotyku i wyglądzie. Legendarna niezawodność Lexusa gwarantuje spokój ducha, a komfort jazdy, dzięki świetnie zestrojonemu zawieszeniu, jest wzorowy. To samochód dla indywidualistów, którzy nie muszą niczego udowadniać. Wybierają go dla designu, dla dźwięku silnika i dla świadomości posiadania czegoś naprawdę wyjątkowego i, niestety, wymierającego.

  • Silnik: 5.0 V8 (wolnossący, 464 KM)
  • Cena: od ok. 780 000 PLN
  • Idealny dla: Indywidualistów i purystów ceniących unikalny design, fantastyczne brzmienie wolnossącego silnika i japońską perfekcję, którzy przedkładają doznania nad suche liczby.

Lexusa w wersji coupe możesz u nas wynając tutaj: Lexus LC500 wynajem

 10. Jaguar F-Type R75 Convertible

Pożegnanie brytyjskiej legendy w wielkim stylu

Jaguar F-Type, uznawany za duchowego następcę legendarnego E-Type’a, to jeden z najpiękniejszych i najbardziej charyzmatycznych współczesnych samochodów sportowych. Jego produkcja dobiegła końca, a wersja R75 jest ostatnim, godnym pożegnaniem tego modelu i jednocześnie hołdem dla 75 lat sportowych samochodów Jaguara. Sercem tej bestii jest doładowany kompresorem 5-litrowy silnik V8 o mocy 575 KM, który wydaje z siebie gardłowy, niepowtarzalny ryk, przypominający grzmot podczas burzy. To dźwięk, który jest integralną częścią charakteru tego auta – głośny, nieokiełznany i absolutnie uzależniający.

F-Type oferuje surowe, angażujące doznania z jazdy. Napęd na cztery koła zapewnia trakcję, ale charakter samochodu pozostaje wyraźnie tylnonapędowy, co daje poczucie prowadzenia prawdziwego, analogowego „muscle cara” w eleganckim, brytyjskim garniturze. Hydrauliczny układ kierowniczy daje fantastyczne wyczucie drogi, co jest rzadkością w nowoczesnych autach. Wersja R75 wyróżnia się unikalnymi detalami, jak czarne emblematy, specjalne felgi i plakietki we wnętrzu. To ostatnia szansa na zakup fabrycznie nowego, klasycznego brytyjskiego roadstera z krwi i kości, zanim Jaguar w pełni wkroczy w erę elektryczności.

  • Silnik: 5.0 V8 Supercharged (575 KM)
  • Cena: od ok. 800 000 PLN
  • Idealny dla: Purystów motoryzacyjnych i kolekcjonerów, którzy szukają emocjonalnego, głośnego i pięknego samochodu o klasycznym, nieco dzikim charakterze, chcąc posiadać kawałek historii motoryzacji.

W naszej ofercie znajdziesz na wynajem Jagura F-Type R w wersji Coupe

Podsumowanie: Więcej Niż Samochód – Styl Życia

Nasz ranking dobiega końca, prezentując dziesięć absolutnie wyjątkowych maszyn. Jak widać, świat luksusowych kabrioletów jest niezwykle zróżnicowany. Te dziesięć pojazdów to znacznie więcej niż tylko środki transportu; to manifestacje stylu, inżynieryjne arcydzieła i, przede wszystkim, klucze do niezapomnianych doznań.

Od arystokratycznego, niemal bezszelestnego spokoju elektrycznego Rolls-Royce’a, przez technologiczną perfekcję Porsche 911 Turbo S i brutalną moc BMW M8, aż po operowy ryk wolnossącego V8 w Lexusie LC 500 – każdy z tych modeli oferuje zupełnie inny zestaw emocji. To, co je łączy, to bezkompromisowa dbałość o detale, najwyższej klasy materiały i obietnica transformacji każdej, nawet najzwyklejszej podróży w wyjątkowe wydarzenie.

Rynek luksusowych kabrioletów wyraźnie przechodzi transformację. Obok pożegnalnych hymnów na cześć wielkich, charyzmatycznych silników spalinowych (jak w Jaguarze F-Type), pojawia się cicha, potężna rewolucja elektryczna, która redefiniuje pojęcie komfortu.

Niezależnie od tego, czy wybór pada na brytyjską elegancję Bentleya, włoską pasję Ferrari, czy niemiecką precyzję AMG, każda z tych propozycji gwarantuje jedno: lato spędzone za ich kierownicą nie będzie zwykłym latem. Będzie to sezon pełen wiatru we włosach, słońca na twarzy i dźwięku, który tylko jazda z otwartym dachem potrafi tak intensywnie dostarczyć.

Bo ostatecznie, luksusowy kabriolet to nie jest samochód, który kupuje się z rozsądku. To zakup podyktowany sercem. To nie środek transportu – to najpiękniejsza i najbardziej wyrafinowana forma celebracji słońca i wolności.